woensdag, mei 25, 2011

DE AFVALRACE van YVONNE


De afvalrace,

Van kinds af aan ben ik al stevig geweest. Je beseft dan zelf nog niet dat het steeds moeilijker wordt om je gewicht onder controle te houden.
Na twee kinderen te hebben gekregen vond ik dat het tijd werd om wat aan mijn lijn te gaan doen. Maar voordat die knoop omging bij mij heeft nog wel een aantal jaren geduurd.
In 2008 kreeg ik last van mijn rug en heb ik besloten dat ik de strijd aan zou gaan. Ik kwam via via aan het telefoonnummer van Paula, de EGA-leidster in Wichmond en ze zei dat ik meteen mocht komen. Ik vond het best spannend, want ik dacht dat het allemaal heel streng zou zijn en dat ik giga honger zou krijgen.
Gelukkig was dat niet waar en viel ik in een half jaar 15 kilo af. Super vond ik het!
Helaas viel ik terug in mijn oude eetpatroon nadat ik gestopt was bij de EGA. Dus de kilo’s vlogen er weer aan.. Dom van mezelf natuurlijk, maar toch heeft het 3 jaar geduurd voordat ik Paula weer gebeld heb of ik weer mocht komen.

Eind december 2010 kreeg ik een mailtje van Paula (we hadden nog steeds contact gehouden) over hoe het met me ging. Niet goed natuurlijk!
De weegschaal stond inmiddels op 104 kilo!
Schande, maar toch echt mijn eigen schuld. Vanaf dat moment is gelukkig de knop weer om gegaan en vanaf januari 2011 ben ik weer trouw naar de weekbijeenkomsten van de EGA gegaan. Ik wist gelukkig nog hoe alles in zijn werk ging en ben heel gemotiveerd weer begonnen. En ik moet zeggen dat het vanaf het begin heel goed is gegaan.
Paula kan je enorm stimuleren om door te gaan en ze heeft altijd leuke tips voor een lekker recept.

Het is nu half mei 2011 en ik ben inmiddels 22 kilo lichter! Nog 2 kilo en dan zit ik weer op 80 kilo en dat heb ik niet meer gewogen sinds mijn 18e.
Ik voel me super en ben echt van plan om op gewicht te blijven. De complimenten vliegen me om de oren en dat doet je zo goed! Ik vind het nu ook leuk om weer eens lekker met vriendinnen te shoppen, wat ik eerder liever niet deed.
Dan keek ik alleen voor mijn vriendinnen, want ik schaamde me toch wel een beetje om weer naar een grote maten winkel te moeten gaan. Ik hoop dat die nare momenten verleden tijd zijn.

Ik kan iedereen de EGA aanraden, het is niet moeilijk om vol te houden.
Je kunt gewoon lekker eten en het voordeel is dat je geen honger hebt!

Ik wil Paula bedanken voor alles wat ze voor me heeft gedaan en nog steeds doet.

Yvonne