maandag, maart 13, 2006

50 kilo afgevallen bij E.G.A. afslankclub kan dat?.


Jacqueline verteld haar verhaal.

Al vaker had ik de advertentie van de E.G.A. in de krant zien staan, maar dan dacht ik: “Wat moet ik daar mee?”. Zo’n afslankclub waar je voor ieders ogen op een weegschaal moet staan, zodat iedereen ziet hoeveel je weegt! Vreselijk niets voor mij. Maar je weet heel goed dat je veel te zwaar bent en dat je daar echt wel wat aan moet doen, een knieblessure opgelopen tijdens een skivakantie, die me 16 weken veel last bezorgde zette de knop om”.Ik nam me voor: nu ga ik er echt iets aan doen. Ik ben weer op eigen houtje begonnen, met veel moeite een paar kilo eraf, maar ook weer het gevoel dat ik niet ging redden. Op het werk sprak ik met een collega die ook altijd vrij fors was en die er opeens wel erg goed uit zag, op mijn vraag hoe ze dat toch voor elkaar gekregen had antwoordde ze dat ze bij de E.G.A. zat en waarom ik dat niet ging doen, de E.G.A. zit toch ook in Nijmegen? De vooroordelen die ik over een afslankclub had wees ze me lachend van de hand. Thuisgekomen de krant op gezocht en meteen de leidster gebeld en dinsdagmorgen was het zover, met lood in de schoenen ging ik naar binnen, daar stond de weegschaal met een rij dames op kousenvoeten ervoor, maar….niemand hoorde het gewicht. Dorien vertelde dat op een discrete manier. Ik kwam in een gezellig clubje terecht en kreeg nog een punt E.G.A. vlaai ook. Terwijl iedereen zat te smullen kun je vragen stellen en de leidster verteld haar verhaal en geeft tips.Het viel in het begin niet mee, het is best een gepuzzel, maar na een paar weken weet je niet beter. De eerste week verloor ik 5 kilo, de weken die volgden viel ik gemiddeld 1.5 kilo af. Als je niet smokkelt en je aan de eetwijzer houdt lukt het prima. Het is wel eens moeilijk om dingen af te slaan als je visite hebt, maar als je er voor 100% achter staat lukt het je.Honger lijden is er niet bij, je eet goed en veel. Nu is er 50 kilo af, nooit gedacht dat maat 42/44 voor mij nog eens haalbaar zou zijn.Bedankt Dorien, zonder jou had ik dit nooit gered, zoals jij elke week vol enthousiasme de club leidt met goede raad, maakt dat we elke week met veel plezier naar de club komen.

Jacqueline.